Dag 4 (Bosra)

Bosra, is een oud stadje met ruines en een oud amfitheater. Bosra was twee uur rijden, maar was zeker de moeite waard. Wat mooi is dat zeg. Na rond dwalen in de ruines en thee drinken bij een lokale familie, met een paard en wagen terug maar het Theater. Tijdens de terugweg heeft een kleine jongen Youssef (12 jaar), ons begeleid en met het paard gereden. Na dat hij ons kennis had laten maken met zijn familie. Hij heeft ons begeleid in bosra tot het theater. En ons een moskee en een soort school laten zien, waar kinderen de korran aan het leren waren en deze werd overhoort enzo. SUper intressant om te zien.

Vervolgens dus naar het Theater, wat mooi is dit zeg. Wat een beleving en bevoorrecht ben ik om dit te zien. Na deze reis dus maar even cafe ingedoken om verhalen te typen. Zometeen ergens eten en dan zonsondergang kijken op een berg. En vervolgens vroeg dag morgen weer. 7u gaan we door naar Palmyra, waar het volgende theater wacht, wat wel minder intact is maar, waarschijnlijk net zo indrukwekkend.

sonja

Jochie wat geniet je! Je komt ogen te kort, ik ben reuze benieuwd naar je foto's. Knuffel van Mormol

pap

geweldig joh dat je nu al zo geniet en het eten oke is.maaaar als je terug bent staat je biefstukje met een broodje voor je klaar.