dag 8

Ik ben nu al 8 dagen hier. En begin nu echt te wennen. Ik ben nu in Aleppo (laatste dag) maar dit is het Amsterdam van Syrie, meer luxe en toch wel duurde dan elders in het land. Ook gelijk schoner. Echter is er weinig te doen. Zo als ik al heb gezegd ben ik in de citadel geweest en naar het Nationaal museum.

Vandaag ben ik echter naar een klooster gegaan, hier waren we natuurlijk te vroeg. Hij ging pas om 9u open. Dus gingen we langs een oude kerk die nog meer intakt was dan alle andere die ik tot nu toe gezien heb. Na deze kerk gingen ve naar het klooster St. Simeon. Simeon was een priester die het niet nauw nam met de regeltjes en m van al het gezeur af te komen. Is hij op een 18meter hoge pilaar gaan zitten voor 42 jaar. Het klooster is in de jaren er om heen gebouwd en naar hem vernoemd. HEt was een mooie ruine en natuurlijk kon ik het niet laten en ben ik op het overblijfsel van deze paal gaan zit. Moet toch wel he, als je Simeon heet.

Verder zijn we nog hagedisjes tegen gekomen, wat een mooie dieren zijn dit. Morgen gaan we richting Crac de Chavelier, om hier de grens over te gaan naar Jordanie of te wel richting de stad Amman.

Daar zal ik proberen om nog eens een verhaal te typen. En misschien wel even te skypen! Nu eerst maar eens douchen en nog wat slapen en dan eten en weer slapen om morgen door te gaan!

Reacties

Reacties

Gerrit (Eggie)

Man wat een belevenis zo'n vakantie. Je hebt met het "paalzitten" gelukkig het record van de oude Simeonniet gebrokwn.
Leuk man, zo'n reis naar het deel van de wereld waar de beschaving is ontstaan. Denk erom dat je geen "slippertje" meer maakt in een moskee!!!
Goede reis verder en genit van deze ervaring.
Mooie foto's!!! Blijf je reisverhalen volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!