dag 2 (zondag) ja, ja ook hier voetbal

Na een beetje uitslapen, de eerste dag in Syrie. Wat een appart land is dit zeg, leuk maar appart. He tverkeer een grote gaos, de mensen super vriendelijk. Maar ook een min punt! Ik heb geen bereik met mijn mobiele telefoon. Dus maar een belkaart kopen ergens dan. Maar eerst de groep bekijken en daarna dingen in de stad en dan bellen.

De groep liet nog het een en ander te wenzen over, want het zijn bijna allemaal ouder dan ik. Maar verder hele aardige, leuke en lieve mensen.

Vandaag was een leuke, maar drukke en vermoeiende dag.Eerst al die indrukken, wat een mooi land is dit en het begint pas net. Rond 10u ben ik gaan ontbijten en vervolgens de stad in geweest. Dit met 3 andere reizigers die het zelfde wilde doen als ik. Lekker slenteren dingen zien en alles op je aflaten komen. Heerlijk dwalen door een onbekende grote stad en daarbij ook nog een fijne aangename en veilige sfeer. 12u, lunch eten, dit hebben we gedaan in een steeg je in een restaurant. Met Arabische muziek en eten. Heerlijk! Vervolgens weer dwalen door de Souqe (grote markt, soort van bazaar). Hier heerlijk verdwaalt in straatjes waar denk ik nooit een buitenlander komt. In de Souqe, me ogen uitgekeken naar de pracht en praa ldie werden verkocht en natuurlijk de mensen. Vervolgens zijn we naar het grootste mokee in Damascus gegaan. Wat kan een moskee toch mooi zijn! Onderweg hebben we een reisje naar Bosra geboekt daar over in het volgende verhaal meer.

Als laatste en niet onbelangrijk even met Debbie en mijn ouders gebelt. Vervolgens warm gegeten in een luxe restaurant, heerlijke uien soep en pasta. En toen voetbal. Helaas! NEderland verloren, ik kreeg gelijk de Nederlandse vlag van Syrische jongens, maar wat een GAOS en een FEEST bij die mensen. Vervolgens lekker terug naar het hotel en mijn bed in gedoken.

Tot next time

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!